Omega 3 iz rastlinskih virov

Kot je že od nekdaj znano, so maščobe pomembne za življenje. Danes se srečujemo s sodobno prehrano, kjer v največji meri, predvsem industrijsko pridelana hrana vsebuje vse več omega 6 in omega 9 maščobnih kislin, ki na naš organizem delujejo vnetno, povzročajo nemalo zdravstvenih težav, s katerim se srečujemo skoraj vsak dan. Tako je zelo pomembno, da poznamo razlike med omega 9, omega 6 in omega 3, in ravno slednje so tiste, ki varujejo in ščitijo naš organizem. Maščobne kisline omega 6, najdemo v prehrani, ki je predelana (visoko temperaturni postopki, dodajanje raznih pripravkov), omega 9 maščobne kisline, je naš organizem sposoben proizvajati sam od sebe, med prehranjevalnim sistemom, medtem ko omega 3 maščobne kisline, moremo v telo vnašati dodatno, v kolikor želimo optimalno delovanje organizma, in te lahko najdemo v  nemalo  naravnih oblikah.

Vir omega 3 maščobnih kislin je moč zaznati v nemalo rastlinskih živilih:

  • Oljčna olja in olive
  • Semena (chia, lanena, konopljina)
  • Oreščki (lešniki, mandlji, makadamija)
  • Brusnice
  • Semena robide
  • Motovilec
  • špinača

Le peščica ali žlica omenjenih dodatkov na dan, lahko prepreči zamašitev ožilja, saj je to priporočljiv dnevni vnos omega 3 maščobnih kislin, ki predvsem ščitijo naše ožilje in srce, delovanje in funkcije možganov, njihovo obliko, ter preprečuje nastanek kapi in infarktov. Tukaj je predvsem najbolj pomembno, da s pravim razmerjem dosežemo izničenje slabih maščob in s tem zaščitimo naš organizem.

Prehrana v današnjem času je zelo osiromašena omega 3 maščobnih kislin, premalo živilskih industrij ponuja tako imenovano zdravo prehrano, in uporablja zdrave maščobe za predelavo hrane. Zato je smotrno vzeti v obzir zakaj je zdrava hrana nekoliko večji finančni zalogaj, saj so seveda tudi postopki pridelave zdrave hrane bistveno zahtevnejši, zahtevajo več časa, predvsem pa je pomembno da vemo zakaj se za to hrano odločiti. Prav je da si privoščimo zdravje in omega 3, četudi s samo eno peščico oreščkov na dan, bomo bistveno olajšali naš organizem, da bo pravilneje deloval, tako bomo tudi manj utrujeni in pripravljeni na nove življenjske izzive.